.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصلاح قیمت نان؛ مطالبه خبازان مازندران
اگرچه در طی دو ماه اخیر چندین استان در کشور براساس استدلال و ضرورت‌هایی به اصلاح قیمت نان اقدام کردند اما در مازندران تاکنون تغییری در قیمت نان تولیدی خبازان صورت نگرفته با پیگیری‌های به‌عمل آمده اصلاح قیمت و وزن نان در چند روز آینده توسط کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان خبر می‌دهد.

اصلاح قیمت نان؛ مطالبه خبازان مازندران | خبرگزاری فارس


شمال نیوز: نان از جمله کالاهای استراتژیکی است که دولت‌ها در هدفمندی یارانه‌ها دقت بیشتری به آن دارند، البته قیمت نان در هر استان با توجه به شرایط و مقتضیات خاص آن در کمیته‌های کارشناسی استانی تعیین می‌شود.

مدتی است زمزمه‌هایی در خصوص قیمت نان در استان مازندران شنیده می‌شود، اما شنیده‌های امروز حاکی از اصلاح قیمت رسمی نان در چند روز آینده دارد.

با توجه به اینکه هزینه‌های پخت نان طی دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته به‌طوری که عدم تغییر قیمت نان با توجه به تورم بالا نگرانی‌هایی را برای این صنف در اقتصادی نبودن تولید نان و همچنین به خطر افتادن تامین معاش و زندگی خانواده این قشر زحمتکش را به همراه داشته است، صنفی که در این شرایط که جهان درگیر شیوع ویروس کرونا است برای اینکه سفره‌های مردم همچنان مزین به برکت نان باشد دلسوزانه و شجاعانه با توجه به این خطر ویرانگر به تولید نان می‌پردازند ولی متاسفانه علاوه بر این دغدغه باید نگران تامین معاش خانواده خود به خاطر غیراقتصادی شدن تولید نان نیز باشند؛ در حالی‌که با یک ملاحظه و محاسبه ساده در افزایش چندین برابری مواد اولیه همچون خمیرمایه، حمل و نقل، هزینه‌های کارگری و بیمه و آب و برق و گاز و اجاره بهای واحد صنفی و ... می‌توان به ضرورت اجتناب ناپذیر بازنگری در قیمت نان و اصلاح آن پی برد.

اگرچه در طی دو ماه اخیر چندین استان در کشور براساس استدلال و ضرورت‌های اشاره شده به اصلاح قیمت نان اقدام کردند اما در استان مازندران تاکنون تغییری در قیمت نان تولیدی خبازان صورت نگرفته است هرچند با پیگیری‌های به‌عمل آمده شنیده‌ها حاکی از بررسی کارشناسی هزینه‌های واحدهای خبازی در کمیته فنی قیمت گذاری استان بوده و گمانه‌زنی‌ها و شواهد از اصلاح قیمت و وزن نان در چند روز آینده توسط کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان خبر می‌دهد.

البته توجه و بازنگری در اصلاح قیمت نان و واقعی‌سازی نرخ آن با نگاه حمایتی یک ضرورت است و این امر می‌تواند از جهاتی موجبات تامین حقوق مصرف‌کنندگان را با ارتقای کیفیت نان، جلوگیری از تعطیلی خودسرانه واحدهای خبازی و سهولت تهیه نان برای شهروندان با مراجعه به نزدیک‌ترین مراکز تولید نان و همچنین کاهش صف های انتظار خرید، افزایش زمان پخت نان، متناسب‌سازی وزن چانه و بهبود حجم نان مصرفی و حتی کاهش فروش آرد و حذف دلالان از چرخه نان را به همراه داشته باشد.

پیگیری‌ها حاکی از افزایش قیمت نان در روزهای آینده است حال باید دید این افزایش قیمت می‌تواند جبران‌کننده هزینه‌ها بوده و از سویی دیگر مردم توان خرید نان را خواهند داشت یا خیر؟! / فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.238 seconds.